بیان ماندگار

کتاب درس‌هایی از قرآن

جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۰ ب.ظ


کتاب درس هایی از قرآن

نویسنده : غلامعلی حداد عادل

ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی

موضوع : علوم قرآنی

حداد عادل در مقدمه جدیدی که بر این اثر نوشته، به معلمان دوره‌های اول و دوم دبیرستان توصیه کرده است جدا از برنامه‌های آموزشی و تدریس در کلاس‌های مدارس، با نوجوانان جلساتی مخصوص قرآن داشته باشند و در هر جلسه آنها را هم با روخوانی و روان‌خوانی و هم با معانی آیات یکی از درس‌های این کتاب آشنا کنند.

حدادعادل یادآور شده که در این کتاب سعی کرده است هم اصول عقاید اسلامی و به‌ویژه توحید، نبوت و معاد را از زبان قرآن برای جوانان بیان کند و هم آنان را با معارف اسلامی در امور فردی و اجتماعی از قبیل ایمان، اخلاق و مفاهیم اقتصادی و روابط اجتماعی، زکوه، انفاق، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و شهادت آشنا سازد.

به گفته این نویسنده و محقق، این کتاب می‌تواند مددکار کسانی باشد که می‌خواهند شخصاً با قرآن، فراتر از روخوانی آشنا شوند و علاوه بر این، اگر گروه‌هایی متشکل از دوستان و خویشاوندان بخواهند در جلساتی منظم  برای آشنایی با قرآن همت کنند این کتاب می‌تواند به آنها کمک کند.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۴
محمد حسین مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی